Informacje wstępne
- Sklep internetowy Bocheńska Gastronomia– dalej „Sklep”, dostępny pod adresami internetowymi spolem.bochnia.pl oraz www.jubilatkabochnia.pl prowadzony jest przez „Społem” Powszechna Spółdzielnia Spożywców w Bochni (Usługodawca), ul. Karosek 25, 32-700 Bochnia, dla której akta rejestrowe przechowywane są w Sądzie Rejonowym dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000127692, posiadającą numer REGON: 001417239, NIP: 86800004795, BDO numer rejestrowy 000032394.
- Dodatkowe dane kontaktowe Usługodawcy:
- adres e-mail: jubilatkabochnia.pl , www.spolem.bochnia.pl
- numer telefonu: – 14 612 29 32 – dostępny w godzinach od 10.00 do 22.00
- numer fax – 14 612 29 32
- Niniejszy Regulamin skierowany jest do Klientów korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- Klient będący konsumentem nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia Regulaminu mniej korzystne dla Klienta będącego konsumentem, niż postanowienia powszechnie obowiązujących przepisów prawa są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta i Kodeksu Cywilnego. Postanowienia Regulaminu nie zmierzają do wyłączenia ani ograniczenia jakichkolwiek praw Klientów będących konsumentami przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na ich korzyść.
- W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- 1. Definicje
- Cookies – oznacza dane informatyczne, w szczególności niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na urządzeniach za pośrednictwem których Klient korzysta ze stron Sklepu.
- Regulamin – niniejszy Regulamin skierowany jest do Klientów korzystających z usług drogą elektroniczną ze Sklepu internetowego i określa zasady korzystania z Zamówień ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystający ze Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Usługodawca – podmiot świadczący usługi sprzedaży, pakowania oraz dostawy za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Przedmiot transakcji – Towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
- Towar – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie Internetowym, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
- Umowa – umowa sprzedaży lub dostawy Towarów w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Usługodawcą a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
- Sklep Internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresami spolem.bochnia.pl oraz www.jubilatkabochnia.pl za pośrednictwem których, Klient może złożyć Zamówienie.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, będą dotyczyć postanowienia niniejszego Regulaminu, które dotyczą Konsumenta tj. m.in.: usług świadczonych drogą elektroniczną, odstąpienia od umowy przez Konsumenta, reklamacji i rękojmi – w zakresie ograniczonym art. 7aa ustawy o prawach konsumenta.
- System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.
- Ceny – wszystkie ceny podane na stronie internetowej Usługodawcy są podawane w polskich złotych (PLN), są cenami brutto (tj. zawierają wszelkie składniki jak cła i podatki, w tym podatek VAT). W każdym przypadku obniżenia ceny produktu obok informacji o obniżonej cenie Usługodawca uwidacznia informację o najniższej cenie tego produktu lub usługi jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. W przypadku produktów oferowanych do sprzedaży, które będą dostępne w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie Usługodawca uwidoczni również informację o najniższej cenie tego produktu lub tej usługi, która obowiązywała w okresie od dnia oferowania tego produktu lub tej usługi do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
- 2. Zasady ogólne oraz wymogi techniczne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego dostępnego pod adresami: spolem.bochnia.pl oraz www.jubilatkabochnia.pl a także zasady świadczenia usług drogą elektroniczną.
- Warunkiem złożenia Zamówienia przez Klienta w Sklepie Internetowym jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień.
- Sklep internetowy Bocheńska Gastronomia Społem PSS w Bochni prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet.
- W ramach wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca w celu realizacji zamówień, Klient powinien dysponować aktywnym kontem poczty elektronicznej (e-mail) oraz urządzeniem podłączonym do sieci Internet.
- Klient zobowiązany jest do niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne lub prawa osób trzecich.
- Do korzystania ze Sklepu, w szczególności składania zamówień niezbędne są również:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa niezbędnych plików Cookies,
- zainstalowany program FlashPlayer,
- przeglądarka internetowa: FireFox, Google Chrome, Microsoft Edge, Opera.
- Klient korzystający ze Sklepu jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz obowiązującymi postanowieniami Regulaminu.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za sprzeczne z niniejszym Regulaminem korzystanie ze Strony przez Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- 3. Składanie zamówień
- Wszystkie ceny podane na stronach internetowych spolem.bochnia.pl oraz www.jubilatkabochnia.pl są cenami brutto podanymi w złotych polskich. Podane ceny obejmują koszty dostawy, minimalna wartość zamówienia na dowóz lub z odbiorem osobistym wynosi 35zł.
Koszt dostawy na terenie miasta Bochnia oraz miejscowości: Łapczyca, Gorzków, Brzeźnica, Rzezawa – 0,0 zł,
Koszt dostawy na terenie miejscowości: Nowy Wiśnicz – 15,0 zł,
Koszt dostawy na terenie miejscowości: Drwinia, Proszówki, Damienice, Krzyżanowice, Cikowice, Pogwizdów – 20,0 zł.
Koszt poza granicami wyżej wymienionych miejscowości w Gminie Bochnia – 40,0 zł.
Opakowania dań oraz torby papierowe nie są zawarte w cenie.
- Prezentowana w Sklepie oferta dań i dodatków jest zmienna i będzie okresowo modyfikowana. Oferta menu może być ograniczana w trakcie dnia, w przypadku wyprzedawania się poszczególnych rodzajów dań.
- Zamówienia są przyjmowane przez stronę internetową oraz telefonicznie pod numerem: 14 612 29 32; +48 511 545 215.
- Zamówienia poprzez strony internetowe: spolem.bochnia.pl oraz www.jubilatkabochnia.pl, a także telefonicznie pod numerem: 14 612 29 32; +48 511 545 215 można składać codziennie w godzinach 10.00 – 17.00 z wyjątkiem soboty i niedzieli, dni świątecznych takich jak: Wielka Sobota, Wielkanoc, Boże Ciało, Święto Wniebowzięcie NMP, Wigilia, Boże Narodzenie, Sylwester, Nowy Rok, w których to dniach będą obowiązywać skrócone godziny zamówień i ograniczenia/wyłączenia w składaniu zamówień.
- Zamówienie jest skuteczne, jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz Zamówienia i prawidłowo poda dane kontaktowe w tym dokładny adres, na który Zamówienie ma być wysłane oraz numer telefonu i adres e-mail.
- W wypadku, gdy podane przez Klienta dane nie są kompletne, z powodu błędów w formularzu Zamówienia, a także w przypadku braku możliwości podjęcia kontaktu z Klientem Usługodawca ma prawo do anulowania Zamówienia.
- Klient w procesie składania Zamówienia może wyrazić wolę otrzymania paragonu fiskalnego lub faktury VAT, wystawione dokumenty zostaną załączone do Zamówienia.
- Klient zobowiązany jest podawać podczas procesu składania zamówień prawdziwe, aktualne i niezbędne dane osobowe. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez klienta nieprawdziwych, błędnych lub niepełnych danych.
- W trakcie składania Zamówienia, Klient może wyrazić zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie danych Sklepu Internetowego Usługodawcy w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. W wypadku udzielenia zgody, Klient ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
- Klient może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez system w celu ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia. W tym celu Klient powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego indywidualnego konta. Login Klienta to podany przez niego adres e-mail. Hasło jest ciągiem znaków ustalanych przez Klienta. Hasło Klienta nie jest znane Usługodawcy i Klient ma obowiązek zachowania go w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
- Po złożeniu przez Klienta skutecznego Zamówienia, otrzyma on automatyczną odpowiedź na podany adres poczty elektronicznej potwierdzającą złożenie Zamówienia oraz wiadomość sms informującą o czasie realizacji zamówienia.
- 4. Dostawa lub odbiór osobisty
- Dostawa jest realizowana przez Usługodawcę priorytetowo na terenie miasta Bochnia oraz w miarę posiadanych możliwości logistycznych (zgodnie z aktualnymi informacjami wyświetlanymi w trakcie składania zamówienia) do wybranych miejscowości ościennych.
- Zamówienie jest wysłane pod adres wskazany w formularzu zamówienia.
- Zamówienie jest dostarczane przez Usługodawcę. Wysokość opłaty za dostarczenie określona została w § 3 ust. 1 niniejszego Regulaminu.
- Odbiór osobisty możliwy jest w Restauracji Jubilatka w dniu składania zamówienia lub w dniu po nim następującym w godzinach 10.00-17.00.
- 5. Płatności
- Na każde sprzedane Zamówienie Usługodawca wystawia paragon lub fakturę VAT.
- Płatność za Zamówienie może nastąpić przy zamówieniu online za pośrednictwem:
- płatności elektronicznej w systemie PayU lub płatności przelewem oraz Blikiem
- płatności kartą płatniczą – przy odbiorze zamówienia.
Realizacja Zamówień telefonicznych odbywa przy odbiorze zamówienia, po wcześniejszym wybraniu i potwierdzeniu formy płatności za pośrednictwem:
- płatność Blikiem – wpłaty na rachunek bankowy powiązany z systemem płatniczym
- kartą płatniczą – wpłaty na rachunek bankowy powiązany z systemem płatniczym
- płatność gotówką.
- 6. Postępowanie reklamacyjne
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania serwisu lub aplikacji Klient może zgłaszać w dowolnej formie, np. na adres e-mail: jubilatka@spolembochnia.pl lub w formie pisemnej na adres: Restauracja Jubilatka, ul. Solna 4, 32-700 Bochnia. Reklamacja może zawierać adres e-mail Klienta oraz opis stanu faktycznego, a także np. zdjęcie potrawy reklamowanej.
- Reklamacje zostaną rozpatrzone niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni. Klient zostanie poinformowany o rozpatrzeniu reklamacji poprzez e-mail lub listownie.
- 7. Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych
- Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) administratorem danych osobowych przekazywanych przez Klientów Sklepu Internetowego w związku z zakupami jest SPOŁEM POWSZECHNA SPÓŁDZIELNIA SPOŻYWCÓW W BOCHNI, 32-700 Bochnia, Karosek 25.
- Dane osobowe wykorzystywane są w celu realizacji Umów Sprzedaży i dostawy, a także czynności reklamacyjnych, w związku z tym mogą być przekazywane podmiotom odpowiedzialnym za dostawę Zamówień do Klienta. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich poprawiania. Dane są przekazywane dobrowolnie.
- W trakcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Złóż Zamówienie” Klient posiadający konto w Sklepie Internetowym ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych poprzez edycję profilu konta.
- Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia Konta w każdym czasie w ramach udostępnionych opcji.
- Treść zawieranej umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie teleinformatycznym Usługodawcy oraz udostępniana na każde żądanie Klienta.
- Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności.
- Usługodawca może przetwarzać następujące dane osobowe Klientów korzystających ze Sklepu: imię i nazwisko; adres poczty elektronicznej; numer telefonu kontaktowego; adres dostawy (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość), , NIP Klienta.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu – oprócz podmiotu prowadzącego Sklep Internetowy oraz podmiotu wykonującego czynności serwisowe – mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie z sposobu dostawy do Klienta, Usługodawca może udostępnić dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy, realizującemu dostawy na zlecenie Usługodawcy;
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Usługodawca może udostępnić zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie.
- Klientowi przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych przetwarzanych przez Usługodawcę, które go dotyczą, a zwłaszcza prawo do: dostępu do danych, żądania ich uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia.
- 8. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Usługodawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Usługodawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Skorzystanie z dostępnych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest możliwe również po zakończeniu procedury reklamacyjnej i ma charakter dobrowolny – obie strony muszą wyrazić zgodę na postępowanie.
- 9. Odstąpienie od Umowy
- Z uwagi na łatwo psujący się charakter oferowanych przez Usługodawcę produktów, Klient nie jest uprawniony do odstąpienia od Umowy (art. 38 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta) po przygotowaniu zamówienia. Odstąpienie od zawartej Umowy przed przygotowaniem zamówienia jest możliwe bez podania jakiejkolwiek przyczyny poprzez kontakt ze Usługodawcą.
- Usługodawca wskazuje Klientowi, że Usługodawca jest uprawniony do odstąpienia od Umowy, w przypadku:
- zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej realizację Umowy,
- przekazania przez Klienta nieprawidłowego lub nieosiągalnego numer telefonu lub adresu dostawy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy przez którąkolwiek ze stron traktuje się ja jako niezawartą. Usługodawca dokona zwrotu płatności uiszczonej przez Klienta przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
- W przypadku złożenia przez Klienta fałszywego Zamówienia lub niewykonania przez niego Umowy (w szczególności przez jej nieopłacenie lub nieobecność w miejscu dostawy lub w punkcie odbioru w celu odebrania zamówionych produktów), Usługodawca jest uprawniony do odmowy przyjęcia jakichkolwiek przyszłych Zamówień od takiego Klienta.
- 10. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 30-05-2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.) oraz przepisy Kodeksu cywilnego.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 2 dni od dnia publikacji. Brak akceptacji treści Regulaminu jest jednoznaczny z brakiem możliwości korzystania ze Sklepu Internetowego.
- Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, które przysługują na mocy obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa przyznającymi Konsumentowi uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
- Usługodawca oświadcza, że posiada status „dużego przedsiębiorcy”.
- Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony, a informacja o zmianach Regulaminu zostanie przesłana klientom na adres e-mail wskazany w zamówieniu, uwidoczniona na stronie internetowej Usługodawcy a także uwidoczniona na Koncie Klienta – 14 dni przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu.
- Wszystkie zamówienia przyjęte przez Usługodawcę do realizacji przed dniem zmiany Regulaminu są realizowane na podstawie regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta.
Data publikacji 26.05.2023